Læringsmiljø nærmiljø

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Standard

Læringsmiljø nærmiljø. / Hare, Richard Andrew; Bruun, Klaus; Regnarsson, Inge; Bentsen, Peter; Sundahl, Majken; Randrup, Thomas B.; Stigsdotter, Anna Ulrika Karlsson; Mygind, Erik.

1 udg. Skov & Landskab, Københavns Universitet, 2010. 35 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Harvard

Hare, RA, Bruun, K, Regnarsson, I, Bentsen, P, Sundahl, M, Randrup, TB, Stigsdotter, AUK & Mygind, E 2010, Læringsmiljø nærmiljø. 1 udg, Skov & Landskab, Københavns Universitet.

APA

Hare, R. A., Bruun, K., Regnarsson, I., Bentsen, P., Sundahl, M., Randrup, T. B., Stigsdotter, A. U. K., & Mygind, E. (2010). Læringsmiljø nærmiljø. (1 udg.) Skov & Landskab, Københavns Universitet.

Vancouver

Hare RA, Bruun K, Regnarsson I, Bentsen P, Sundahl M, Randrup TB o.a. Læringsmiljø nærmiljø. 1 udg. Skov & Landskab, Københavns Universitet, 2010. 35 s.

Author

Hare, Richard Andrew ; Bruun, Klaus ; Regnarsson, Inge ; Bentsen, Peter ; Sundahl, Majken ; Randrup, Thomas B. ; Stigsdotter, Anna Ulrika Karlsson ; Mygind, Erik. / Læringsmiljø nærmiljø. 1 udg. Skov & Landskab, Københavns Universitet, 2010. 35 s.

Bibtex

@book{40d63190805c11df928f000ea68e967b,
title = "L{\ae}ringsmilj{\o} n{\ae}rmilj{\o}",
abstract = "Undervisning i skolernes n{\ae}rmilj{\o} kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men ogs{\aa} for gr{\o}nne forvaltere og l{\ae}rere, som vil {\o}ge brugen af de gr{\o}nne omr{\aa}der. Vi fokuserer i disse forslag p{\aa} b{\aa}de kommunikative og fysiske tiltag, som kan udl{\o}se noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil fors{\o}ge at give de gr{\o}nne forvaltere indblik i f{\ae}nomenet udeundervisning og fremh{\ae}ve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilk{\aa}r for udeundervisningen i skolen{\ae}re omr{\aa}der. For l{\ae}rere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for {\o}get brug af udeundervisning i skolernes n{\ae}rmilj{\o}. Til hele gruppen {\o}nsker vi at kommunikere, at det ikke beh{\o}ver at v{\ae}re forbundet med stort besv{\ae}r og tunge driftsm{\ae}ssige opgaver at foretage undervisning i gr{\o}nne omr{\aa}der. Vi opfordrer b{\aa}de skoler og gr{\o}nne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre p{\aa} disse tiltag.",
author = "Hare, {Richard Andrew} and Klaus Bruun and Inge Regnarsson and Peter Bentsen and Majken Sundahl and Randrup, {Thomas B.} and Stigsdotter, {Anna Ulrika Karlsson} and Erik Mygind",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7903-499-0",
publisher = "Skov & Landskab, K{\o}benhavns Universitet",
address = "Danmark",
edition = "1",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Læringsmiljø nærmiljø

AU - Hare, Richard Andrew

AU - Bruun, Klaus

AU - Regnarsson, Inge

AU - Bentsen, Peter

AU - Sundahl, Majken

AU - Randrup, Thomas B.

AU - Stigsdotter, Anna Ulrika Karlsson

AU - Mygind, Erik

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Undervisning i skolernes nærmiljø kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men også for grønne forvaltere og lærere, som vil øge brugen af de grønne områder. Vi fokuserer i disse forslag på både kommunikative og fysiske tiltag, som kan udløse noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil forsøge at give de grønne forvaltere indblik i fænomenet udeundervisning og fremhæve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilkår for udeundervisningen i skolenære områder. For lærere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for øget brug af udeundervisning i skolernes nærmiljø. Til hele gruppen ønsker vi at kommunikere, at det ikke behøver at være forbundet med stort besvær og tunge driftsmæssige opgaver at foretage undervisning i grønne områder. Vi opfordrer både skoler og grønne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre på disse tiltag.

AB - Undervisning i skolernes nærmiljø kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men også for grønne forvaltere og lærere, som vil øge brugen af de grønne områder. Vi fokuserer i disse forslag på både kommunikative og fysiske tiltag, som kan udløse noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil forsøge at give de grønne forvaltere indblik i fænomenet udeundervisning og fremhæve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilkår for udeundervisningen i skolenære områder. For lærere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for øget brug af udeundervisning i skolernes nærmiljø. Til hele gruppen ønsker vi at kommunikere, at det ikke behøver at være forbundet med stort besvær og tunge driftsmæssige opgaver at foretage undervisning i grønne områder. Vi opfordrer både skoler og grønne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre på disse tiltag.

M3 - Bog

SN - 978-87-7903-499-0

BT - Læringsmiljø nærmiljø

PB - Skov & Landskab, Københavns Universitet

ER -

ID: 33542486