Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

Standard

Udeundervisning i folkeskolen : Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. / Mygind, Erik (Redaktør).

København : Museum Tusculanum, 2005. 316 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

Harvard

Mygind, E (red.) 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Museum Tusculanum, København.

APA

Mygind, E. (red.) (2005). Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Museum Tusculanum.

Vancouver

Mygind E, (ed.). Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. København: Museum Tusculanum, 2005. 316 s.

Author

Mygind, Erik (Redaktør). / Udeundervisning i folkeskolen : Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. København : Museum Tusculanum, 2005. 316 s.

Bibtex

@book{dd5e5b90e2b811dbbee902004c4f4f50,
title = "Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse p{\aa} R{\o}dkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag p{\aa} yngste klassetrin i perioden 2000-2003",
abstract = "Over en 3-{\aa}rig periode har en forskergruppe unders{\o}gt, hvordan en dags ugentlig obligatorisk undervisning i naturen p{\aa}virkede 19 elever, deres l{\ae}rere og for{\ae}ldre og to l{\ae}rere. Resultaterne af dette arbejde freml{\ae}gges i antologien, hvor der bl.a. fokuseres p{\aa} begreber som trivsel, kompetenceudvikling, sprogfunktioner, kropslig aktivitet, sociale omgangsformer, og relationen til naturen samt ikke mindst l{\ae}rernews opfattelse og arbejde med undervisning i ude- og indemilj{\o}et.",
editor = "Erik Mygind",
note = "PUF 2005 5200 115",
year = "2005",
language = "Dansk",
isbn = "8763503700",
publisher = "Museum Tusculanum",

}

RIS

TY - BOOK

T1 - Udeundervisning i folkeskolen

T2 - Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003

A2 - Mygind, Erik

N1 - PUF 2005 5200 115

PY - 2005

Y1 - 2005

N2 - Over en 3-årig periode har en forskergruppe undersøgt, hvordan en dags ugentlig obligatorisk undervisning i naturen påvirkede 19 elever, deres lærere og forældre og to lærere. Resultaterne af dette arbejde fremlægges i antologien, hvor der bl.a. fokuseres på begreber som trivsel, kompetenceudvikling, sprogfunktioner, kropslig aktivitet, sociale omgangsformer, og relationen til naturen samt ikke mindst lærernews opfattelse og arbejde med undervisning i ude- og indemiljøet.

AB - Over en 3-årig periode har en forskergruppe undersøgt, hvordan en dags ugentlig obligatorisk undervisning i naturen påvirkede 19 elever, deres lærere og forældre og to lærere. Resultaterne af dette arbejde fremlægges i antologien, hvor der bl.a. fokuseres på begreber som trivsel, kompetenceudvikling, sprogfunktioner, kropslig aktivitet, sociale omgangsformer, og relationen til naturen samt ikke mindst lærernews opfattelse og arbejde med undervisning i ude- og indemiljøet.

M3 - Bog

SN - 8763503700

BT - Udeundervisning i folkeskolen

PB - Museum Tusculanum

CY - København

ER -

ID: 60634