Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › fagfællebedømt
Over en 3-årig periode har en forskergruppe undersøgt, hvordan en dags ugentlig obligatorisk undervisning i naturen påvirkede 19 elever, deres lærere og forældre og to lærere. Resultaterne af dette arbejde fremlægges i antologien, hvor der bl.a. fokuseres på begreber som trivsel, kompetenceudvikling, sprogfunktioner, kropslig aktivitet, sociale omgangsformer, og relationen til naturen samt ikke mindst lærernews opfattelse og arbejde med undervisning i ude- og indemiljøet.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Museum Tusculanum |
Antal sider | 316 |
ISBN (Trykt) | 8763503700 |
Status | Udgivet - 2005 |
Bibliografisk note
PUF 2005 5200 115
ID: 60634