Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningfagfællebedømt

Over en 3-årig periode har en forskergruppe undersøgt, hvordan en dags ugentlig obligatorisk undervisning i naturen påvirkede 19 elever, deres lærere og forældre og to lærere. Resultaterne af dette arbejde fremlægges i antologien, hvor der bl.a. fokuseres på begreber som trivsel, kompetenceudvikling, sprogfunktioner, kropslig aktivitet, sociale omgangsformer, og relationen til naturen samt ikke mindst lærernews opfattelse og arbejde med undervisning i ude- og indemiljøet.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagMuseum Tusculanum
Antal sider316
ISBN (Trykt)8763503700
StatusUdgivet - 2005

Bibliografisk note

PUF 2005 5200 115

ID: 60634