Fortællinger mellem erindring og forventning: Selvfortællingen som meningsforhandling, forskelsmarkør og uddannelsesmotivation blandt kommende lærere
Research output: Book/Report › Ph.D. thesis › Research
Documents
- Brøndum_Fortællinger mellem erindring og forventning
2 MB, PDF document
Gennem narrative biografiske interview undersøger afhandlingen en række lærerstuderendes fortællinger, skoleerindringer og forventningshorisonter. Med en særlig interesse for in- og eksklusionsbevægelser og normer i kulturelle fællesskaber afdækker afhandlingen, hvordan studerendes skoleerindringer gennem selvfortællingen får betydning for fremadrettede uddannelses-motivationer og forventningshorisonter. Herunder afsøges det, hvordan selvfortællinger medierer fortid og fremtid, og hvordan de studerendes møde med læreruddannelsens overordnede kultur griber ind i deres selvfortælling. I undersøgelserne af de studerndes møde med læreruddannelsen sættes der særligt fokus på modulet Almen dannelse: KLM (kristendom, livsanskuelse og medborgerskab).
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Syddansk Universitet, Institut for Kulturvidenskab |
---|---|
Number of pages | 313 |
ISBN (Electronic) | 978-87-93496-17-0 |
Publication status | Published - 26 Feb 2017 |
- Faculty of Humanities
Research areas
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 321796154