24. maj 2017

Pris til studerende, der bygger Camp Rolighed på Roskilde Festival 2017

LANDSSKABSARKITEKTUR

Studerende fra Foreningen for Landsskabsarkitektstuderende ved Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning vandt "Aktive Studerendes Pris" på 25.000 kr. for deres projekt Camp Rolighed i Dream City på Roskilde Festival.

Se festivalen fra en miniature rooftop i Camp Rolighed

Camp Rolighed er et projekt, der er startet af 4 studerende fra Landskabsarkitekturstudiet, og det har nu udviklet os til et team på 40 unge mennesker, som bygger konstruktioner og laver events for at skabe en anderledes festival camp i Dream City. Når konstruktionen står færdig vil der være en miniature rooftop, med slyngplanter, hængekøjer, trapper perfekte til at slange sig i solen og en masse prydblomster. Derudover vil der være sjove og kreative landskabsarkitektur-events for alle festivalgængerne.

Hvad er Aktive Studerendes Pris

Aktive Studerendes Pris er en pris KU uddeler hvert år i samarbejde med Tuborgfondet, til et projekt som har et studenterdrevet initiativ. Det er en anerkendende skulderklap og økonomisk bidrag til et studiedrevet initiativ, der gør en forskel for andre studerende.

Du kan se mere om projektet på facebook.