6. juni 2019

Landskabsarkitekturstuderende åbner campusområderne på Frederiksberg op mod resten af byen

Landskabsarkitektur

Oplev en række KU-studerendes bud på, hvordan campusområderne bliver en tydeligere del af Frederiksberg, når Københavns Universitet og Frederiksberg Science City Council inviterer til fernisering og prisoverrækkelse.

Torsdag 13. juni kl. 15.30 inviteres pressen til fernisering og prisoverrækkelse, hvor vinderprojektet skal findes.

Det foregår på Frederiksberg Campus: Ved græsplænen, hvor Grønnegårdsvej og Nordre Sti mødes.

På dagen kan du blandt andet blive provokeret af en transformeret parkeringsplads, lytte til lyden af campus eller afprøve en ny type udendørs møderum.

I faget Urban Intervention Studio har de studerende de seneste måneder undersøgt, hvordan man skaber en stærkere sammenhæng mellem de store uddannelses- og forskningsinstitutioner på Frederiksberg og udforsket, hvordan campusområderne på Frederiksberg kan åbne sig mere op mod resten af byen. Resultatet er seks bud på installationer, som binder området omkring Københavns Universitret, CBS og Det Kongelige Danske Musikkonservatorium bedre sammen.

Program for dagen

15.30 Gåtur med besøg ved de seks installationer. Turen vil foregå på engelsk.

17:00 Reception ved Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Rolighedsvej 23.

17:30 Kåring af vinderprojektet.

Frederiksberg Science City er et samarbejde mellem Københavns Universitet (SCIENCE og SUND), CBS, Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og Frederiksberg Kommune.