10. september 2008

Bedre indsigt i klimaændringers påvirkning af vandressourcen

Forskere fra Klimapanelet på Københavns Universitet sætter fokus på den nyeste klimaforskning i en serie på otte kronikker om klimaets tilstand og vejen frem mod FN's klimakonference i København i november-december 2009.

Den femte kronik i serien er skrevet af professor Karsten Høgh Jensen, Institut for Geografi og Geologi og Torben Sonnenborg, seniorforsker ved Geus. Kronikken handler om bedre indsigt i klimaændringers påvirkning af vandressourcen. Det øgede vandforbrug, den ulige fordeling, forurening og dårlig forvaltning af ressourcen betyder, at 1,2 mia. mennesker i dag ikke har adgang til rent drikkevand.

Du kan læse hele kronikken "Bedre indsigt i klimaændringers påvirkning af vandressourcen" her.