Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed. / Jensen, Hanne Nexø; Juul Jensen, Christina.
In: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Vol. 10, No. 18, 2015, p. 25-34.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Specialestuderendes læringsudfordringer i vejledningen - nudging som handlemulighed
AU - Jensen, Hanne Nexø
AU - Juul Jensen, Christina
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndtererdem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvorder er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Detteoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejlederekan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- planteen idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
AB - Specialeskrivere møder læringsudfordringer i skriveprocessen. Hvilke læ-ringsudfordringer, det er, og hvordan studerende og vejledere håndtererdem, er artiklens fokus. Empirien er videooptagede vejledningsmøder, hvorder er minimum to optagelser for hver vejleder og studerendes forløb. Detteoretiske afsæt er generiske læringsudfordringer i vejledningsprocesser,hvor læring opstår, når de studerende passerer en læringsudfordring. Vejlederekan bruge forståelsen af læringsudfordringer til at ”nudge”- planteen idé – som en måde at få studerende til at passere læringsudfordringerne.
KW - Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
KW - specialevejledning
KW - nudging
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 10
SP - 25
EP - 34
JO - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
JF - Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
SN - 1901-5089
IS - 18
ER -
ID: 131822473