Erik Mygind
Lektor emeritus
Landskabsarkitektur og planlægning - Samfund
Rolighedsvej 23
1958 Frederiksberg C
- 2015
- Udgivet
A Canadian wilderness expedition from a Danish perspective: Culture analysis and reflections
Mygind, Erik, 2015, Experiencing the Outdoors: Enhancing Strategies for Wellbeing. Robertson, M., Lawrence, R. & Heath, G. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 25-35 11 s. (Researching Environmental Learning, Bind 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › fagfællebedømt
- 2009
- Udgivet
Towards an understanding of udeskole: education outside the classroom in a danish context
Bentsen, P., Mygind, Erik & Randrup, T. B., 2009, Outdoor activities in educational and recreational programmes: 4th international mountain and outdoor sports conference. Turcová, I. & Martin, A. (red.). IYNF, s. 11-25 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › fagfællebedømt
- 2008
- Udgivet
Udeskole og naturklasser i Danmark: forskningsstatus og nye projekter
Mygind, Erik, 2008, Rapport fra Konferencen: Sundere, Klogere og Gladere Børn: udeskole - læring med hjerne, hjerte og krop. Brandbjerg Højskole, Jelling, 24.-25. januar 2008. Barfod, K., Bendix, M. & Carlsen, E. M. (red.). Århus: VIA University College, s. 43-48 6 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til rapport › Forskning
- 2005
- Udgivet
Baggrund for undersøgelsen af naturklassen på Rødkilde Skole
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 14-24Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Elevers fysiske aktivitet i ude- og indeundervisning
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 91-106Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Elevudsagn om naturens rum og klasseværelset
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 193-209Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
En billedanalyse af læringsmiljøet i to undervisningskontekster
Mygind, Erik, Dietrich, K. & Stelter, Reinhard, 2005, Udeundervisning i Folkeskolen: Et Casestudie om en Naturklasse på Rødkilde Skole og Virkningerne af en Ugentlig Obligatorisk Naturdag på Yngste Klassetrin i Perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 271-295 25 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Naturklasser i folkeskolen - et lærerigt undervisningstilbud i fremtidens folkeskole
Mygind, Erik, 2005, Friluftsliv under forandring - en antologi om fremtidens friluftsliv. Andkjær, S. (red.). Slagelse: Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund, Syddansk Universitet, s. 188-203Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Overordnede metodiske betragtninger om naturklasseprojektet
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 25-35Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
- Udgivet
Sammenfatning af naturklasseprojektet
Mygind, Erik & Herholdt, L., 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 36-62Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
ID: 10316
Flest downloads
-
977
downloads
Measuring children's physical activity: Compliance using skin-taped accelerometers
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
371
downloads
Prediction of performance in Vasaloppet through long lasting ski- ergometer and rollerski tests in cross-country skiers
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet -
340
downloads
A quasi-experimental cross-disciplinary evaluation of the impacts of education outside the classroom on pupils’ physical activity, well-being and learning: the TEACHOUT study protocol
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › fagfællebedømt
Udgivet