Erik Mygind

Erik Mygind

Lektor emeritus


  1. 2015
  2. Udgivet

    A Canadian wilderness expedition from a Danish perspective: Culture analysis and reflections

    Mygind, Erik, 2015, Experiencing the Outdoors: Enhancing Strategies for Wellbeing. Robertson, M., Lawrence, R. & Heath, G. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 25-35 11 s. (Researching Environmental Learning, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningfagfællebedømt

  3. 2009
  4. Udgivet

    Towards an understanding of udeskole: education outside the classroom in a danish context

    Bentsen, P., Mygind, Erik & Randrup, T. B., 2009, Outdoor activities in educational and recreational programmes: 4th international mountain and outdoor sports conference. Turcová, I. & Martin, A. (red.). IYNF, s. 11-25 15 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningfagfællebedømt

  5. 2008
  6. Udgivet

    Udeskole og naturklasser i Danmark: forskningsstatus og nye projekter

    Mygind, Erik, 2008, Rapport fra Konferencen: Sundere, Klogere og Gladere Børn: udeskole - læring med hjerne, hjerte og krop. Brandbjerg Højskole, Jelling, 24.-25. januar 2008. Barfod, K., Bendix, M. & Carlsen, E. M. (red.). Århus: VIA University College, s. 43-48 6 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

  7. 2005
  8. Udgivet

    Baggrund for undersøgelsen af naturklassen på Rødkilde Skole

    Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 14-24

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  9. Udgivet

    Elevers fysiske aktivitet i ude- og indeundervisning

    Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 91-106

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  10. Udgivet

    Elevudsagn om naturens rum og klasseværelset

    Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 193-209

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  11. Udgivet

    En billedanalyse af læringsmiljøet i to undervisningskontekster

    Mygind, Erik, Dietrich, K. & Stelter, Reinhard, 2005, Udeundervisning i Folkeskolen: Et Casestudie om en Naturklasse på Rødkilde Skole og Virkningerne af en Ugentlig Obligatorisk Naturdag på Yngste Klassetrin i Perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 271-295 25 s.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  12. Udgivet

    Naturklasser i folkeskolen - et lærerigt undervisningstilbud i fremtidens folkeskole

    Mygind, Erik, 2005, Friluftsliv under forandring - en antologi om fremtidens friluftsliv. Andkjær, S. (red.). Slagelse: Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund, Syddansk Universitet, s. 188-203

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  13. Udgivet

    Overordnede metodiske betragtninger om naturklasseprojektet

    Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 25-35

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

  14. Udgivet

    Sammenfatning af naturklasseprojektet

    Mygind, Erik & Herholdt, L., 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (red.). København: Museum Tusculanum, s. 36-62

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste

ID: 10316