Erik Mygind
Associate Professor emeritus
Landscape Architecture, Planning and Society
Rolighedsvej 23
1958 Frederiksberg C
- 2005
- Published
Baggrund for undersøgelsen af naturklassen på Rødkilde Skole
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 14-24Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Elevers fysiske aktivitet i ude- og indeundervisning
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 91-106Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Elevudsagn om naturens rum og klasseværelset
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 193-209Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
En billedanalyse af læringsmiljøet i to undervisningskontekster
Mygind, Erik, Dietrich, K. & Stelter, Reinhard, 2005, Udeundervisning i Folkeskolen: Et Casestudie om en Naturklasse på Rødkilde Skole og Virkningerne af en Ugentlig Obligatorisk Naturdag på Yngste Klassetrin i Perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 271-295 25 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Naturklasser i folkeskolen - et lærerigt undervisningstilbud i fremtidens folkeskole
Mygind, Erik, 2005, Friluftsliv under forandring - en antologi om fremtidens friluftsliv. Andkjær, S. (ed.). Slagelse: Center for forskning i Idræt, Sundhed og Civilsamfund, Syddansk Universitet, p. 188-203Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Overordnede metodiske betragtninger om naturklasseprojektet
Mygind, Erik, 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 25-35Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Sammenfatning af naturklasseprojektet
Mygind, Erik & Herholdt, L., 2005, Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003. Mygind, E. (ed.). København: Museum Tusculanum, p. 36-62Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Udeundervisning i folkeskolen: Et casestudie om en naturklasse på Rødkilde Skole og virkningerne af en ugentlig obligatorisk naturdag på yngste klassetrin i perioden 2000-2003
Mygind, Erik (ed.), 2005, København: Museum Tusculanum. 316 p.Research output: Book/Report › Book › Research › peer-review
ID: 10316
Most downloads
-
982
downloads
Measuring children's physical activity: Compliance using skin-taped accelerometers
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published -
374
downloads
Prediction of performance in Vasaloppet through long lasting ski- ergometer and rollerski tests in cross-country skiers
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published -
348
downloads
A quasi-experimental cross-disciplinary evaluation of the impacts of education outside the classroom on pupils’ physical activity, well-being and learning: the TEACHOUT study protocol
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published