Læringsmiljø nærmiljø

Research output: Book/ReportBookCommunication

Documents

Undervisning i skolernes nærmiljø kan have fordele for eleverne i hverdagens undervisning men også for grønne forvaltere og lærere, som vil øge brugen af de grønne områder. Vi fokuserer i disse forslag på både kommunikative og fysiske tiltag, som kan udløse noget af det potentiale, der er i disse aktiviteter. Vi vil forsøge at give de grønne forvaltere indblik i fænomenet udeundervisning og fremhæve hvilken rolle, de kan spille i forbedringen af vilkår for udeundervisningen i skolenære områder. For lærere og skoleforvaltere vil vi belyse mange af de muligheder, der er for øget brug af udeundervisning i skolernes nærmiljø. Til hele gruppen ønsker vi at kommunikere, at det ikke behøver at være forbundet med stort besvær og tunge driftsmæssige opgaver at foretage undervisning i grønne områder. Vi opfordrer både skoler og grønne forvaltere til at samles om emnet og bygge videre på disse tiltag.
Translated title of the contributionLearning Space, Local Place
Original languageDanish
PublisherSkov & Landskab, Københavns Universitet
Edition1
Number of pages35
ISBN (Print)978-87-7903-499-0
ISBN (Electronic)978-87-7903-500-3
Publication statusPublished - 2010

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 33542486