28. august 2024

Have & Landskab indtager Ledreborg Slot

Ledreborg Slot

Efter 11 udstillinger og 22 år i Slagelse bliver hele den grønne branches samlingspunkt nu omplantet og skal slå rødder i større og bedre omgivelser. Ledreborg Slot og den storslåede slotspark nær Roskilde bliver rammen, når Skandinaviens største fagudstilling Have & Landskab slår portene op til næste udstilling den 3. til 5. september 2025.

Ledreborg Slot

At branchens store fagudstilling med over 11.000 besøgende nu rykker til Ledreborg Slot kan kun ses som en kvalitet, pointerer Bettina Lamm, IGN, repræsentant i Have & Landskabs bestyrelse.

”Ledreborg slotspark viser netop, hvad et smukt og stærkt landskabsgreb kan. At hele branchen nu skal mødes i rammer, der også rummer kulturarv og har en høj landskabsarkitektonisk kvalitet, vil uden tvivl give et fælles løft. Vi kan bare kigge os omkring og straks forstå, hvorfor det er så vigtigt, at vi arbejder sammen om udformning, drift og forvaltning af vores grønne omgivelser. Med IGNs forskning inden for landskabsdesign, planlægning og forvaltning har vi brug for det praksisnære samarbejde. Vores forskning har i særlig grad fokus på den grønne omstilling, og her er samspillet mellem teori og praksis helt essentiel.”

Have & Landskab er ejet og arrangeret af fire aktører: Danske Anlægsgartnere, Maskinleverandørerne – park, vej og anlæg, Danske Planteskole og Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning, KU.

Læs mere om Have & Landskab her: https://www.haveoglandskab.dk/2024/08/have-landskab-indtager-ledreborg-slot/