17. maj 2024

Ny GeoCase om Mineralske Råstoffer

Geologi

GeoCase har lanceret et nyt modul, som er dedikeret til undervisning om Mineralske Råstoffer. Den nye Geocase tilbyder gymnasielærere gratis digitale materialer og øvelser med udgangspunkt geologi, fysik og kemi, men inddrager også tværfaglige elementer fra naturgeografi og samfundsfag.

GeoCase - Mineralske Råstoffer

Undervisningsmaterialet er baseret på lærebogen ’Mineralske råstoffer, bæredygtighed og innovation’ som blev publiceret af GEUS/MIMA i 2020.

Geocasen er designet til at hjælpe gymnasielærere med at skabe engagerende og skræddersyede undervisningsforløb indenfor geovidenskab og naturressourcer. Desuden tilbyder Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning - Københavns Universitetet og GEUS introkurser for lærere for at sikre optimal udnyttelse af undervisningsmaterialet.

Læs mere og udforsk GeoCasen Mineralske Råstoffer

Læs også om GeoCase på geocase.dk