4. maj 2015

Kom til Skovens Dag på Skovskolen, Eldrupgård

Skovens dag

Søndag d. 10. maj holder skovejere landet over Skovens Dag. På Djursland slår Eldrupgård i Løvenholmskovene dørene op til et væld af aktiviteter for hele familien. Hør bl.a. om ulve og Schweisshunde.

Dreng lærer at save på Skovens DagHvad er status for ulvebestanden i Danmark? Hør en ulveekspert fortælle om den nye beboer i vores natur. Du kan også se, hvordan en Schweisshund og dens fører arbejder. Eller hvad med at skabe din egen lykkeamulet af hjortegevir?

Der er masser af aktiviteter at gå i gang med, når Eldrupgård i Auning igen slår dørene op til Skovens Dag. Programmet tilbyder fx også naturvejlederture, topkapning, træklatring og smagsprøver på både bålpandekager og skovens vildt.

Skovens Dag er et landsdækkende, årligt arrangement, der skal øge danskernes viden om skovdrift og hvad det betyder for skovens udseende, naturen, miljøet og skovgæsterne. Arrangementet på Eldrupgård finder sted i tidsrummet 10.00 – 16.00, og alle er velkomne.

Eldrupgård er en del af Skovskolen i Nordsjælland, der hører under Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Københavns Universitet. Eldrupgård og Skovskolen udbyder både grund- og efteruddannelser rettet mod den grønne sektor.

Skovens Dag på Skovskolen Eldrupgård foregår søndag d. 10. maj på Eldrupvej 2, 8963 Auning fra. 10.00 - 16.00. Kantinen holder åbent og sælger bl.a. kaffe, te, kage og pølsehorn. Find vej til Eldrupgaard

Kontakt: Rasmus Brodersen, Afdelingsleder på Eldrupgård, rasb@ign.ku.dk, tlf: 35331617 / mobil: 21228934