2. september 2015

Lær om naturen, hvor du bor, på Naturens Dag på Skovskolen

Familiedag

Søndag d. 13. september er det igen Naturens Dag, og Skovskolen byder med et væld af aktiviteter naturelskere i alle aldre velkommen. Årets tema er ’Naturen hvor du bor’, og lokalforeninger fra hele Gribskov-området er med.

Pige der spiser et æble

Tips til motion i det fri med Gribskovs Hårde Kerne, hør om fredninger i Hillerød Kommune, lær at slå med le med eksperten fra Græsted og hør om bier, blomster, svampe, ørne og bævere hos andre lokalforeninger. Det er det nære, der i år er i fokus, når Skovskolen inviterer udenfor.

Naturens Dag er Danmarks Naturfredningsforening og Friluftslivets årlige mærkedag for naturoplevelser. Dagen åbnes officielt på Skovskolen kl. 10.00 ved Frans Richard Bach, projektchef i Nordea-fonden, Lars Mortensen, formand i Friluftsrådet og Dorte Meldgaard, borgmester i Hillerød.

Den lokale verdensarv

Udover at få tips til naturen, hvor du bor, kan du deltage i bæredygtigt familieløb, lære hvad et livstræ er og opleve hubertusopvisning. Hør i den forbindelse om de spændende parforcejagt-landskaber i Gribskov, som netop er kommet på Unescos verdensarvsliste. Som en ekstra bonus er der i år desuden stort finaleshow i De Nordiske mesterskaber i Skovhuggersport som afslutning på dagen.

Naturens Dag i Nordsjælland foregår 13/9 på Skovskolen, Nødebovej 77A, 3480 Fredensborg fra kl. 10.00 – 15.00.

Kontakt: Koordinator Anne Nysted, anyc@ign.ku.dk, 22170500

Foruden Skovskolen, Københavns Universitet, og Naturstyrelsen Nordsjælland står Friluftsrådet, Danmarks Naturfredningsforening og en masse frivillige fra foreninger og organisationer bag Naturens Dag i Nordsjælland.