9. september 2016

AMU-katalog 2017 ude nu!

AMU-Kurser

Nyt katalog over korte arbejdsmarkedsuddannelser i skov- og landskabssektoren er nu på gaden. Kataloget indeholder bl.a. kurser om Personlig sikkerhed ved avanceret klatring og Praktisk plantekendskab i
skov- og naturområder.

Maskinfærdsel i naturen, blokhusteknik og naturpleje og Indtræk af vanskelige træer, er blot nogle af de mange AMU-kursusmuligheder som Skovskolen i Nødebo byder på i 2017. Kurserne er målrettet deltagernes hverdag; lige fra de tekniske og praktiske kurser til de mere teoretiske.

Skovskolen er en del af Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning (IGN) ved Københavns Universitet, og er den grønne ramme om AMU-kurserne inden for skov-, park- og landskabsdrift, friluftsliv og naturformidling.

Personlig sikkerhed for træklatrere

I 2017 kan erfarne træklatrere som noget nyt få mere viden om personlig sikkerhed, og brugere af mindre maskiner til skovbrug, natur- og træpleje kan blive uddannet i vedligehold og sikker brug. Nyt er også et kursus om praktisk plantekendskab, hvor kursisterne lærer at få overblik over plantearter på forskellige naturtyper.