17. marts 2016

Bliv klogere: Master i landskab og planlægning

EFTERUDDANNELSE

Master i landskab og planlægning er et nyt tilbud om videregående efteruddannelse, der kvalificerer deltagerne til at arbejde med landdistriktsudvikling, landskabsforvaltning, friluftsliv eller naturbaseret terapi og sundhedsfremme. Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning står bag uddannelsen, der starter i efteråret 2016.

Allerede nu er det muligt at tilmelde sig de første moduler på Master i landskab og planlægning, der løber af stablen i efteråret 2016. Det er en videregående efteruddannelse inden for landdistriktsudvikling, landskabsforvaltning, friluftsliv og naturbaseret terapi og sundhedsfremme.

Uddannelsen henvender sig til et bredt spektrum af fagmiljøer og funktioner, f.eks. landdistriktskoordinatorer, planlæggere i kommuner og ansatte med pædagogisk eller sundhedsfaglig baggrund. 14 moduler og et masterprojekt giver mulighed for at sammensætte netop den uddannelse, man har brug for. En hel masteruddannelse svarer til et års studier, men gennemføres på deltid samtidig med, man passer sit almindelige arbejde. Man kan også nøjes med at tage et enkelt modul eller to.

Master i landskab og planlægning udbydes af Institut for Geovidenskab og Naturforvaltning på Københavns Universitet, der forsker og underviser inden for de fire emner, efteruddannelsen dækker. Uddannelsen tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger, som kobles til de nyeste teorier. Undervisningen foregår i tæt samspil med praksis og lægger vægt på tværgående samarbejde og netværk. Moduler og andre aktiviteter foregår rundt om i landet, hvor der er relevante eksempler at inddrage. Projektopgaverne tager afsæt i problemstillinger, man møder i sit job.

Master i landskab og planlægning er en udvidelse af den tidligere masteruddannelse i landdistriktsudvikling og landskabsforvaltning, der nu er suppleret med friluftsliv og naturbaseret terapi og sundhedsfremme. Alle moduler er helt nye eller væsentligt ændrede i forhold til det tidligere tilbud inden for landdistriktsudvikling, landskabsforvaltning og friluftsliv.

Læs mere på www.landmaster.science.ku.dk