1. september 2015

Copenhagen Landscape Lectures

Forelæsningsrække

Copenhagen Landscape Lectures er en åben forelæsningsrække for alle med interesse i, hvordan vi former vores omgivelser på tværs af by og land, uddannelse og praksis.

I efteråret 2015 kan du opleve en række internationale og lokale  oplægsholdere, der sætter fokus på by- og landskabsarkitekturens kunstneriske, æstetiske, økologiske og kulturelle potentiale i udvikling af den bæredygtige by.

Rana Haddad: The Ripple EffectÅbningsforelæsning

CLLs åbningsforelæsning er ved Rana Haddad, arkitekt fra the American University of Beirut, tirsdag den 8. september kl 16.30 i Festauditoriet, Bülowsvej 17, Frederiksberg.

Forelæsningen ”The Ripple Effect” handler om, hvordan arkitektoniske installationer kan påvirke hverdagslivet i byen. Rana Haddad vil præsentere udvalgte projekter og diskutere, hvordan unge designere kan være på forkant med en kritisk bæredygtig diskurs.

Rana Haddad er en internationalt anerkendt arkitekt, forsker og urban aktivist. Hun har i samarbejde med sine studerende skabt installationer og performances i Beirut, Mantes la Jolie, Bern, Genève og Algier. Rana Haddad er uddannet på Architecture Association School of Architecture, London, UK og er i dag forsker og designer ved American University of Beirut.

Copenhagen Landscape Lectures forelæsninger er offentlige og gratis. Efter hvert arrangement bydes der på et glas vin og mulighed for en uformel snak.

Læs mere om Copenhagen Landscape Lectures her: www.landscapelectures.dk

Kontakt: Professor Ellen Marie Braae, mail: embra@ign.ku.dk, tlf: 29177117

Copenhagen Landscape Lectures arrangeres af Sektion for Landskabsarkitektur og Planlægning på Københavns Universitet med venlig støtte fra Center for Strategisk Byforskning og Havekulturfonden.